Aquí us presento El desafío de Worky, un videojoc creat per la Comunitat Valenciana i distribuït gratuïtament en els centres d'ESO destinat a conscienciar als joves sobre pràctiques segures a la feina i la importància de prevenir riscos laborals. Mitjançant la interacció amb els altres personatges, la investigació i la lògica el jugador haurà de resoldre els trencaclosques i problemes apareguts relacionats amb la prevenció de riscos laborals per tal d'avançar en el joc.
VÍDEO INICI DEL VIDEOJOC
TIC a la UB
dijous, 9 de gener del 2014
cinefòrum - el circo de las mariposas
Amb aquest curt realitzaria un video-fòrum en cicle per a joves d'entre 14-16 anys per tal de treballar l'autoestima com una de les facultats més importants per a poder arribar a qualsevol meta.
Començaríem amb la visió d'aquest curt i després realitzaríem un debat sobre la importància de creure en tu mateix i de que tothom té facultats (potser amagades i que no saben que existeixen) i que les ha de posar en pràctica per treure el millor de cadascún d'ells. Finalitzaríem amb la dinàmica del full a l'esquena on han d'escriure allò que els aporta cada company que participi en la dinàmica i compartir més endavant com s'han sentit tant en el moment de decidir que posen en cadascún dels papers com en el moment de llegir el seu propi full, comentant també si s'esperaven tot allò que els seus companys li han escrit.
dimecres, 8 de gener del 2014
Web 2.0
A la pràctica de l'exposició d'una web 2.0 vam escollir el google maps. Aquesta eina ens permet "volar" i veure amb imatges de satèl·lit qualsevol part del món, des de grans ciutats com Nova York fins a l'aldea de Iungla a Nicaragua. Aquesta web també és mundialment coneguda per cercar direccions de qualsevol lloc del món i crear rutes per arribar-hi, ja sigui d'un carrer a un altre de la mateixa ciutat o d'un continent a l'altre, tant en cotxe, en bicicleta, en transport públic (només dins les ciutats) o en bicicleta. Podrem també (encara que no a totes les localitzacions) apropar-nos al nivell del terra i poder veure en imatges en alta definició la mateixa ciutat gràcies al Google Street View. Si disposem d'un compte a Google podrem crear les nostres pròpies rutes personalitzades tant per carretera com per fer senderisme i després descarregar-les als nostres dispositius GPS. A part de les funcions clàssiques, s'han introduït noves possibilitats com per exemple unir google maps i google earth i poder observar el món en 3D: muntanyes, valls, rius, llacs, el relleu del fons marí... Fins i tot els edificis més importants sobresurten del mapa! La novetat més revolucionària ha sigut la possibilitat que des de google street view es poden accedir a alguns comerços amb imatges en alta definició que et permeten observar la botiga com si hi fossis a dins!! Salut i ens veiem!!
divendres, 25 d’octubre del 2013
dimecres, 2 d’octubre del 2013
Tecnoautobiografia
El meu nom es
Marc i vaig néixer el 5 de novembre de 1994, per tant sóc considerat un nadiu
digital. El primer contacte amb la tecnologia que recordo va ser amb el VHS i em passava les hores
mirant el rey león, tarzán, etc.
Quan ja vaig començar a ser una mica gran per
pel·lícules Disney (encara que ara les segueixo mirant i m’encanten) vaig
passar a la televisió: una d'aquestes que quan acostaves els dits a la pantalla et feia pessigolles. Al matí, abans d’anar a l’escola, em quedava al·lucinant
amb els invents que en Doraemon treia de la seva butxaca màgica i quan tornava
de jugar al parc després de l’escola m’enganxava al 3xL i veia el detectiu Connan.
Uns anys més tard va arribar a casa el
primer ordinador que hem tingut, gràcies al qual no vaig trigar gaire en fer-me
una direcció de Messenger i uns anys després un compte a Fotolog.
A primer
d’ESO vaig tenir el meu primer mòbil: un motorola que per no tenir no tenia ni
despertador... Dos anys després, i gràcies a que vaig pujar amb ell a la
butxaca al Dragon Khan i va caure en un looping, em van comprar el segon telèfon
mòbil que, 3 anys més tard, em vaig deixar al seient del bus 56. Llavors (ja
amb els meus diners, perquè els meus pares es negaven a comprar-me un altre)
vaig aconseguir el meu primer smartphone que el conservo en “bon estat” fins
avui dia.
Però no tot han sigut bones experiències amb la
tecnologia. Com per
exemple les vegades que he volgut llençar l’ordinador per la finestra perquè no
ens enteníem del tot bé, o quan aquest s’apagava de sobte mentre feia un
treball i no l’havia guardat... Però el moment en el que més he odiat la
tecnologia va ser el passat cap de setmana: estava a casa de la meva àvia
muntant uns mobles de l’IKEA que els néts li volíem regalar pel seu aniversari.
Era de nit i estava jo sol perquè la resta l’havien portat a donar un tomb pel
barri per donar-li més tard la sorpresa, quan de sobte se’n va el llum i sense
voler amb un cop desendollo el cable del telèfon, amb el que 5 segons després
sento una veu d’un home cridant: ATENCIÓN, LÍNEA TELEFÓNICA DESACTIVADA!!. Em
vaig espantar tant que vaig fer un crit que em va sentir tota l’escala. Resulta
que era l’aparell de teleassistència per a gent gran que dóna l’ajuntament...
En resum, la
tecnologia ha jugat i juga un paper molt important en la meva vida, però tampoc
cal abusar-ne i sobretot cal ser conscient de tots els aparells que et rodegen
i saber utilitzar-los, perquè sinó un bon dia et pots portar un bon ensurt!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
