El meu nom es
Marc i vaig néixer el 5 de novembre de 1994, per tant sóc considerat un nadiu
digital. El primer contacte amb la tecnologia que recordo va ser amb el VHS i em passava les hores
mirant el rey león, tarzán, etc.
Quan ja vaig començar a ser una mica gran per
pel·lícules Disney (encara que ara les segueixo mirant i m’encanten) vaig
passar a la televisió: una d'aquestes que quan acostaves els dits a la pantalla et feia pessigolles. Al matí, abans d’anar a l’escola, em quedava al·lucinant
amb els invents que en Doraemon treia de la seva butxaca màgica i quan tornava
de jugar al parc després de l’escola m’enganxava al 3xL i veia el detectiu Connan.
Uns anys més tard va arribar a casa el
primer ordinador que hem tingut, gràcies al qual no vaig trigar gaire en fer-me
una direcció de Messenger i uns anys després un compte a Fotolog.
A primer
d’ESO vaig tenir el meu primer mòbil: un motorola que per no tenir no tenia ni
despertador... Dos anys després, i gràcies a que vaig pujar amb ell a la
butxaca al Dragon Khan i va caure en un looping, em van comprar el segon telèfon
mòbil que, 3 anys més tard, em vaig deixar al seient del bus 56. Llavors (ja
amb els meus diners, perquè els meus pares es negaven a comprar-me un altre)
vaig aconseguir el meu primer smartphone que el conservo en “bon estat” fins
avui dia.
Però no tot han sigut bones experiències amb la
tecnologia. Com per
exemple les vegades que he volgut llençar l’ordinador per la finestra perquè no
ens enteníem del tot bé, o quan aquest s’apagava de sobte mentre feia un
treball i no l’havia guardat... Però el moment en el que més he odiat la
tecnologia va ser el passat cap de setmana: estava a casa de la meva àvia
muntant uns mobles de l’IKEA que els néts li volíem regalar pel seu aniversari.
Era de nit i estava jo sol perquè la resta l’havien portat a donar un tomb pel
barri per donar-li més tard la sorpresa, quan de sobte se’n va el llum i sense
voler amb un cop desendollo el cable del telèfon, amb el que 5 segons després
sento una veu d’un home cridant: ATENCIÓN, LÍNEA TELEFÓNICA DESACTIVADA!!. Em
vaig espantar tant que vaig fer un crit que em va sentir tota l’escala. Resulta
que era l’aparell de teleassistència per a gent gran que dóna l’ajuntament...
En resum, la
tecnologia ha jugat i juga un paper molt important en la meva vida, però tampoc
cal abusar-ne i sobretot cal ser conscient de tots els aparells que et rodegen
i saber utilitzar-los, perquè sinó un bon dia et pots portar un bon ensurt!

Penso com tu! S'ha d'utilitzar de la manera correcta la tecnologia!!! Sobretot el que publiquem a les xarxes socials.
ResponElimina=)
Molt bona la tecnobiografia! a mi em va passar el mateix amb el mòbil però a l'Estampida, dels cops que li va donar l'atracció vaig haver d'enviar el mòbil a fer punyetes xdd
ResponElimina